Ankara Cumhuriyet Savcısı Kürşat Kayral, Nöbetçi Sulh Ceza Mahkemesi'ne başvurarak Türkiye'de pek çok kişinin girdiği "youtube.com" sitesine erişimin engellenmesi talebinde bulundu.

Sitede Mustafa Kemal'e hakaret edildiğini ve yapılan yayının durdurulması isteğinin yerine getirilmediğini belirten savcı Kayral, siteye Türkiye'den erişimin yasaklanmasını istedi.
Mahkeme, siteyi engelledi ve Türkiye'de ilk kez "İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun"a muhalefet edildiği gerekçesiyle bir site yasaklanmış oldu. Youtube'da Mustafa Kemal'i maymuna benzeten bir video karara gerekçe olmuş. Ya tamam, buna kızabilirsiniz ama siz siteye erişimi engellediniz diye bu tür videoların Youtube ya da başka paylaşım sitelerine yüklenmesini nasıl durduracaksınız? Böyle saçmalık olur mu? Bu zihniyetle bi bok olmaz bu memleket. Üstelik istendiğinde bu engeller de aşılabiliyor. OpenDNS ile dns ayarları değiştirilerek giriliyor veya
şurada anlatılan yöntemler uygulanabiliyor. Ya da en kolayı buraya gidip Anonymouse'da siteye tek tıkla ulaşılabiliyor.
Bu son derece yavaş, boktan, kesintili internete harcadığımız paralara mı yanalım, iletişim hakkımızın gaspedilmesine mi, yoksa bloglarımızın berbat olmasına mı? Üçüne de yanalım ve artık gerekli tepkiyi koyalım! Bu arada neredeyse söylemeyi unutuyordum, ikinci işletim sistemi olarak Pardus linux kullanıyorum ve Youtube'a girebiliyorum. Şaşırdım?! :)

Pazar, Ocak 20

0 yorum

Yorum Gönder

antikapitalist hava sahasındasınız, türbülans ihtimalini gözden çıkarmayınız...