DİVA'NIN ALTINDA KALMAMAK



popstar serisini başından beri izliyorum. popstar alaturka'yı da kaçırmıyorum. insanlar çok şaşırıyorlar ama, ben hem cidden müzik hakkında birşeyler öğreniyorum, hem de gerçek bir popüler kültür ikonu olan orhan gencebay'ı, netlik ayarı tam armağan'ı ve "deli diva" bülent ersoy'u izlemekten keyif alıyorum. neyse efendim, bu yarışmanın geçen pazarki bölümünde bülent ersoy ilginç şeyler söylemişti. gerçi çok açık değildi dedikleri ama farklıydı. çıkan her yarışmacı militarizmin dibine vurur, ağlar sızlarken, o, kara harekatında ölen askerlerin ne uğruna öldüklerini sorguluyordu. bi ara jürinin en gıcığı, en pespaye şoveni ebru gündeş, "keşke benim oğlum olsaydı da askere gönderseydim" mealinden bişeyler geveleyince "diva" cevabı patlattı: "sonra da ölüsünü kucağına alırsın!" bülent ersoy son derece insani bir yerde durup militarist söylemin ezberini bozuyordu. "yok ama olsaydı başkalarının savaşına oğlumu göndermezdim" diyebiliyordu. "şehitler ölmez" lafını açık açık klişe olmakla eleştirdi. bu retoriğin insan ölümlerinin önüne geçemediğinin altını çizdi. çok cesurdu. orada onu kimse desteklemedi. dün basın da onu yalnız bıraktı. sonra duyuldu ki ersoy hakkında "halkı askerlikten soğutmak"tan soruşturma açılmış. yani tck 318. maddeden. eğer dava açılır ve "diva" mahkum olursa 9 aydan 3 yıla kadar hapis cezası alabilecek. bugün ersoy'a medyadan destek taraf'tan geldi. barışın dilini güçlendirmek için şimdi onu desteklemek gerek. üzerine paşaların oturmaya çalıştığı divanın altında kalmak istemiyorsak...



Facebook'ta duyur

0 yorum

Yorum Gönder

antikapitalist hava sahasındasınız, türbülans ihtimalini gözden çıkarmayınız...

Subscribe here